Warning: The magic method Vc_Manager::__wakeup() must have public visibility in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-manager.php on line 203 Warning: The magic method MikadoCore\CPT\PostTypesRegister::__wakeup() must have public visibility in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/mikado-core/post-types/post-types-register.php on line 28 Warning: The magic method NewsflashMikado\Modules\Header\Lib\HeaderFactory::__wakeup() must have public visibility in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/themes/newsflash_new/framework/modules/header/lib/header-factory.php on line 38 Warning: The magic method MikadoCore\Lib\ShortcodeLoader::__wakeup() must have public visibility in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/mikado-core/lib/shortcode-loader.php on line 26 Warning: The magic method MikadoNews\Lib\ShortcodeLoader::__wakeup() must have public visibility in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/mikado-news/lib/shortcode-loader.php on line 26 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-manager.php:203) in /customers/c/a/9/gloop.se/httpd.www/wp-content/plugins/mikado-news/lib/helpers-functions.php on line 180 Smartare Städer – Gloop

Smartare Städer

År 2050 kommer 70 procent av världens befolkning att bo i städer. Men många av de utmaningar som världen står inför är koncentrerade till städerna. Städer kämpar med trafikstockningar, vattenförvaltning, kommunikationsteknik, sjukvård lösningar och järnvägstransporter, för att nämna några.
IBM är ett amerikanskt IT företag med visioner om framtiden. IBM’s visionsprojekt kallas ”Smarter Cities” och går ut på att integrera olika delar i samhället och skapa lösningar på stadsproblem.
För att en stad ska kunna fungera bra och kunna ge medborgarna i staden en bra service och vara attraktiv för företag att etablera sig i krävs ett helhets perspektiv på stadens samtliga system. Så att dessa kan fungera bättre i symbios och göra de effektivare.

IBM och Ogilvy France skapade denna smarta reklamkampanj för projektet; ”Smarter Cities”.

Post a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.